Fucked Up
Manic Street Preachers
Overdrive
KoRn

EXIT 09 drugi dan, 10. jul 2009. - Main Stage

Iako su nas upozoravali da će "A Hard Rain's a Gonna Fall", hrabro smo se uputili ka Novom Sadu i našoj destinaciji, Petrovaradinskoj tvrđavi.
Nažalost malo smo zakasnili, pa smo propustili deo koncerta kanadske retro-hard core-punk grupe Fucked Up. No, slušajući radio B92, čuli smo i razgovor sa Damianom, pevačem grupe, porodičnim čovekom koji očekuje drugo dete. Čovek poručuje da svi oni koje žele da se bave muzikom to i čine jer je on kao osoba bez ikakavog talenta uspeo da postane pevač grupe, pa je živi primer da svako može da uspe.
Ohrabreni njegovom žovijalnošću pohitali smo na tvrđavu, da bismo prisustvovali scenama pretvaranja porodičnog čoveka u rock'n'roll zver, sve sa povelikim viškom kilograma, dlakavim leđima i pojačanim znojenjem. Ništa to nije omelo ni njega ni grupu (trojica gitarista, basistkinja i bubnjar) da sa puno uverenja praše svoje stvari u kojima je uživala, nažalost, malobrojna pubilka. Činjenica da se pevač Demian isekao na pivsku konvervu pa je ponešto krvario sa čela doprinosila je opštoj zabavi i bliskom druženju izmedju pevača i publike. Bilo je i šutke, polivanja pivom; opšta radost i veselje zahvatila je poklonike grupe.
Osveženi njihovim 45-minutnim nastupom, malo smo se pribrali od puta i gledajući što u nebo što u binu sa nestrpljenjem smo sačekali naše favorite: MANIC STREET PREACHERS !!!
Tročlani velški bend, pojačan sa još jednim (mlađanim) gitaristom i klavijaturistom/ perkusionistom/saksofonistom uz kratki pozdrav zaprašio  je sa "Motorcycle Emptiness", a na opšte oduševljenje mnogobrojne publike nastavio sa "Your Love Alone is Not Enough", "Peeled Apples".
Kada je pevač James Bradfield najavio "Tsunami", kao da je prizvao kišu koja je počela je da sipi, što nije omelo grupu da nastavi sa "Ocean Spray", "Faster" i "You Stole the Sun from My Heart". Kod ove pesme publika je već bila u delirijumu, što se pogotovo može reći za potpisnika ovih redova, koji se totalno oteo kontroli !!!!
Kiša je za trenutak postala jača pa je James Bradfield uzeo akustičnu gitaru i odgovorio sa "Rain Keeps Falling On My Head", a posle intervencija tehničara (pokrivanje monitora i sl.) izveo je "Everlasting" na opšte oduševljenje publike. Uz nekoliko pesama sa novog albuma, bend je nastavio sa "Everything Must Go", a onda «nemilosrdno» krenuo sa "A Design for Life", "You Love Us" (opšta histerija!!!), "Little Baby Nothing" (gde si, bre, Tracy Lords ???).
Počevši sa ironičnom verzijom pesme "Stop in the Name of Love" grupe The Supremes, omanji a harizmatični pevač, sav u crnom, je uleteo u "Motown Junk". Vižljasti i elegantni basista Nicky Wire, u savršenom belom odelu i primetnom šminkom na kapcima, tokom celog koncerta značajno je doprinosio zvuku grupe i kao i glamuru tokom celog nastupa, naročito svojom, crvenim šljokicama prekrivenim, bas gitarom.
Manic Street Preachers su svoj, po nama, ipak nešto kraći, nastup (80 minuta), završili predivnom "If You Tolerate This ,Then Your Children Will Be Next"
James Bradfeild je izjavio da su srećni što su napokon došli u najbolji deo Evrope i upozorio svoje sugrađane da malo pripaze kako se ponašaju do povratka kući avionom, što se izgleda pokazalo proročanskim. Na žalost noćas je jedan mladi britanac tragično nastradao pri padu sa tvrđave, i pored svih mera zaštite, i upozorenja koje je preuduzeo EXIT, i koja su vidljiva na svakom mestu.
Pošto je kiša polako ponovo krenula, zahvalili smo se tvrđavi i krenuli nazad tako da smo nažalost propustili nastupe Overdrive i grupe večeri KoRn. No došavši kući, odgledali smo televizijski snimak i uverili se u dve stvari: nastup je bio vrlo dobar i ubedljiv a Main Stage je bio krcat poklonicima grupe KoRn koji nisu odustali od svojih ljubimaca ni po najžešćoj kiši! Svaka čast!!!
Nastaviće se....

Tekst: Slobodan Vlaketić
Fotografija: Nebojša Mićković